piątek, 4 stycznia 2019

Bałtów

W ciepły listopadowy dzień wybraliśmy się na wycieczkę do Bałtowa. Dojazd z Warszawy zajął nam 2,5 godziny. Nasi chłopcy całą drogę zastanawiali się, co zobaczą na miejscu.
Bez problemu trafiliśmy pod bramę Jura Parku na duży parking i pobiegliśmy do kasy.
JURA PARK
balt2
To park dinozaurów, gdzie idąc po śladach "dinozaurzych" stóp przemierzaliśmy różne okresy geologiczne i poznawaliśmy dinozaury. Chłopcy byli zachwyceni dinozaurami (rodzice też :-)).

Na końcu ścieżki edukacyjnej odwiedziliśmy Muzeum Jurajskie.

balt3
Plac Zabaw
Przed opuszczeniem Jura Parku odwiedziliśmy plac zabaw, który znajduje się na terenie Parku. Wszyscy bawiliśmy się świetnie odkopując łopatami szkielet dinozaura, bawiąc się na zjeżdżalniach i innych zabawkach.

OCEANARIUM
Od razu po opuszczeniu Parku nasze kroki skierowaliśmy do Oceanarium. Na wstępie dostaliśmy okulary 3D, bo okazało się, że wystawy to ekrany na których wyświetlane są filmy 3D. Początkowo chłopcom bardzo sie podobało: ogromne ryby i żółwie były fantastyczne. Niestety pani przy wejściu nie uprzedziła nas, że ostatnia sala, w której jest rekin może przerazić nasze dzieci. Gdy chłopcy zobaczyli rekina, który rozbija szybę nad nimi w oceanarium rozległ się ich przeraźliwy wrzaski i nasze łobuziaki rzucili się pędem do ucieczki.
Oceanarium jest bardzo fajnie zrobione i je polecamy, ale troszkę starszym dzieciom ;-)
KRAINA KONI
Hmm, właściwie o tym tylko wspomnę. Mijaliśmy stajnie w drodze do Zwierzyńca. Niestety w czasie, gdy byliśmy w Bałtowie odbywały się jakieś zawody i większości koni nie było.
KINO 5D
Jest w Bałtowie niewielkie kino 5D, jednak po atrakcjach w Oceanarium nie odważyliśmy się tam pójść.
ZWIERZYNIEC BAŁTOWSKI (Dolny i Górny)
balt4
O Zwierzyńcu nie mogłabym zapomnieć- w dolnym można obejrzeć różne zwierzątka: łabędzie, kury, małpy, osiołki i skunks, którego moje dzieci koniecznie chciały wystraszyć.
Górny Zwierzyniec natomiast to wycieczka żółtym Amerykańskim School Busem po wielkim terenie na którym żyją wielbłądy, kozice, żubry, muflony, strusie i inne. Większość zwierząt jest na wyciągnięcie ręki podróżujących autobusami, a wielbłądzica doprasza się jedzenia i nie odstępuje autobusu na krok.
PLAC ZABAW (statek)
Naszą wycieczkę w Bałtowie zakończyliśmy na ogromnym drewnianym statku.
Z racji tego, że odwiedziliśmy Bałtów już po sezonie wiele atrakcji było nieczynnych. Na pewno niedługo tam wrócimy i uzupełnimy wpis o nowe atrakcje.
balt5
Podsumowanie: Bardzo nam się podobało! Z pewnością tam wrócimy.